- Advertisement -

Ο Νίκος Ανδρουλάκης μίλησε το βράδυ της Κυριακής στο Καλέντζι Αχαΐας, στο πλαίσιο της εκδήλωσης που διοργάνωσε το ΠΑΣΟΚ για τη συμπλήρωση 30 χρόνων από την απώλεια του Ανδρέα Παπανδρέου, τιμώντας τη μνήμη του ιδρυτή του κόμματος. «
Διαβάστε ακόμα: Κώστας Λαλιώτης: Ο Ανδρέας Παπανδρέου φάρος για το παρελθόν και το μέλλον της χώρας
Ο Ανδρέας είναι ο μεγάλος απών για την Ελλάδα. Παραμένει όμως αδιάλειπτα παρών. Παρών στις μεγάλες δημοκρατικές κατακτήσεις του τόπου μας. Παρών στη συλλογική μνήμη του ελληνικού λαού. Παρών και στις αγωνίες της δικής μας γενιάς, που αναζητά απαντήσεις σε έναν κόσμο γεμάτο ανασφάλεια, ανισότητες και αβεβαιότητα», ανέφερε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.
Διαβάστε ακόμα: Ένας ροκ σταρ που τον έλεγαν Ανδρέα
Ο Νίκος Ανδρουλάκης τόνισε ότι «χρέος μας είναι να ξανακάνουμε τη Δημοκρατία πραγματικά επικίνδυνη για τα κατεστημένα: είτε αυτά είναι οικονομικά είτε μιντιακά, είτε επιβουλεύονται το κράτος δικαίου και τους δημοκρατικούς θεσμούς. Ακριβώς όπως δίδαξε ο Ανδρέας».
Στη συνέχεια υπογράμμισε πως «η παρακαταθήκη αυτή αποτελεί πηγή έμπνευσης για τις διεκδικήσεις του σήμερα: για μια κοινωνία με λιγότερες ανισότητες, για ισχυρό δημόσιο σύστημα υγείας και παιδείας, για ένα κράτος δικαίου που βάζει τέλος στην αυθαιρεσία της εξουσίας, για περισσότερη κοινωνική δικαιοσύνη και αδιαπραγμάτευτη εθνική αξιοπρέπεια». Όπως είπε, «γι’ αυτά διψά ο ελληνικός λαός».
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ πρόσθεσε ότι «ο Ανδρέας εξακολουθεί να εμπνέει όχι μόνο όσους βίωσαν το ριζοσπαστικό έργο των κυβερνήσεων της Αλλαγής, αλλά και νέους ανθρώπους που δεν είχαν την ευκαιρία να τον γνωρίσουν». Όπως σημείωσε, «οι μεγάλοι ηγέτες δεν ανήκουν μόνο στην εποχή τους, αλλά αποτελούν διαχρονική παρακαταθήκη που φωτίζει τις ανάγκες, τις αναζητήσεις και τους αγώνες κάθε νέας γενιάς».
«Γι’ αυτό και ο Ανδρέας είναι ακόμη παρών. Όχι ως ανάμνηση ενός ένδοξου παρελθόντος, αλλά ως μνήμη του μέλλοντος. Ως σημείο αναφοράς για όσους εξακολουθούν να πιστεύουν ότι η πολιτική μπορεί να δίνει ελπίδα και να αλλάζει τη ζωή των απλών ανθρώπων. Αυτά τα προτάγματα υπηρετούμε και εμείς σήμερα. Γι’ αυτά αγωνίζεται το ΠΑΣΟΚ μαζί με κάθε δημοκρατικό πολίτη», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η παρακαταθήκη της Αλλαγής και το μήνυμα του Ανδρέα Παπανδρέου
Ο Νίκος Ανδρουλάκης συμπύκνωσε την πορεία του ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ σε τρεις λέξεις: Ανάλυση, Δράση, Υπέρβαση. Όπως είπε, ο Ανδρέας Παπανδρέου επέλεξε τον δύσκολο δρόμο του αγώνα και του Δημοκρατικού Σοσιαλισμού, ενώνοντας το δημοκρατικό βενιζελικό ρεύμα, τους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, τη γενιά του 1-1-4, του Πολυτεχνείου και του αντιδικτατορικού αγώνα.
«Οι κυβερνήσεις της Αλλαγής πέτυχαν μια πολλαπλή υπέρβαση. Γιατί η Αλλαγή δεν ήταν απλώς μια εκλογική νίκη. Ήταν η είσοδος μεγάλων κοινωνικών δυνάμεων στο προσκήνιο της Ιστορίας», σημείωσε ο κ. Ανδρουλάκης. «Ο Ανδρέας έδωσε ουσιαστικό περιεχόμενο σε έννοιες που έως τότε έμεναν κενό γράμμα: στην κοινωνική δικαιοσύνη, στη λαϊκή συμμετοχή, στην εθνική αξιοπρέπεια. Ο λαός δεν ξεχνά: Το ΠΑΣΟΚ ήταν, πραγματικά, η πρώτη φορά Αριστερά στη χώρα».
Ειδική αναφορά έκανε στη συμβολή του Ανδρέα Παπανδρέου στη διεθνή αναβάθμιση της Ελλάδας ως δύναμης ειρήνης και διαλόγου. Όπως είπε, «δεν περίμενε στις τρεις τα ξημερώματα να χτυπήσει το τηλέφωνο της Ιστορίας. Ήταν ανά πάσα στιγμή παρών στο προσκλητήριό της. Γιατί δεν ακολουθούσε τις εξελίξεις».
Το μήνυμα προς τη σημερινή πολιτική σκηνή
«Ο Ανδρέας δεν ήταν o πολιτικός του “ναι σε όλα” και για εκείνον η Ελλάδα ήταν αδιαπραγμάτευτη. Μια Ελλάδα που στεκόταν με αυτοπεποίθηση στο διεθνές προσκήνιο. Μια περήφανη Ελλάδα που πίστευε ότι η εξωτερική πολιτική είναι διαρκής αγώνας για την προάσπιση των εθνικών συμφερόντων, της ειρήνης και του διεθνούς δικαίου», ανέφερε ο Νίκος Ανδρουλάκης, προσθέτοντας ότι αυτό είναι το μήνυμα για τη σημερινή γενιά.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ υπογράμμισε ότι «δεν θα επέτρεπε ποτέ το καλώδιο ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου να ναυαγήσει στην Κάσο» και πως «θα έστελνε από εκεί που ήρθαν τους τσαμπουκάδες της Τουρκίας». Επισήμανε επίσης πως «ούτε θα ανεχόταν να γίνει νόμος η Γαλάζια Πατρίδα» και ότι «θα πήγαινε στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και θα χτυπούσε το χέρι στο τραπέζι για να εκδοθεί καταδικαστικό ψήφισμα για την κυβέρνηση Ερντογάν από όλη την Ευρώπη».
«Ο Ανδρέας βέβαια δεν θα διανοούνταν να παρακολουθεί η ΕΥΠ και άλλα παρακρατικά δίκτυα την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων. Ποτέ δεν θα έστελνε τέτοιο μήνυμα σε καμία τρίτη χώρα που επιβουλεύεται την εθνική μας ασφάλεια. Και πάνω από όλα, κανένας Ισραηλινός απόστρατος αξιωματικός δεν θα τολμούσε να εκβιάζει σε δόσεις και σε δημόσια θέα έναν ηγέτη σαν τον Παπανδρέου», πρόσθεσε.
«Η νέα Αλλαγή είναι κοινωνικό αίτημα και εθνική αναγκαιότητα»
«Σήμερα, από την Αχαΐα των δημοκρατικών αγώνων, στέλνουμε σαφές μήνυμα σε κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα ότι η μοίρα της χώρας δεν είναι η παρακμή. Υπάρχει προοδευτική εναλλακτική επιλογή με πρωταγωνιστή το ΠΑΣΟΚ. Γιατί το ΠΑΣΟΚ είναι ο ιστορικός, αξιακός και ιδεολογικός αντίπαλος της Δεξιάς. Εμάς φοβάται η Νέα Δημοκρατία και ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Εμείς θα τους χαλάσουμε τα σχέδια για τρίτη τετραετία», υπογράμμισε ο Νίκος Ανδρουλάκης.
Καταλήγοντας, τόνισε ότι «όσα υποστυλώματα και αν στήσουν μαζί με την ολιγαρχία, η πολιτική αλλαγή είναι έτοιμη να ανατείλει. Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω. Η νέα Αλλαγή είναι κοινωνικό αίτημα και εθνική αναγκαιότητα. Είναι η δέσμευση της Δημοκρατικής Παράταξης απέναντι σε μια κοινωνία που χρειάζεται προοπτική».
«Για να κάνουμε ξανά την πολιτική, δύναμη ελπίδας, κοινωνικής δικαιοσύνης και εθνικής αξιοπρέπειας. Για τη νέα γενιά που αναζητά περισσότερες ευκαιρίες. Για τον πιο ευάλωτο συμπολίτη μας που χρειάζεται στήριξη και δικαιοσύνη. Για τα μεσαία στρώματα που δοκιμάζονται και αξίζουν καλύτερες μέρες. Για μια Ελλάδα πιο ανθρώπινη, για μια Ελλάδα για όλους. Και είμαι βέβαιος ότι όλοι μαζί, ενωμένοι, θα νικήσουμε», κατέληξε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.
Comments are closed.