- Advertisement -

Γιατί οι καλλιτέχνες ηχογραφούν ξανά τα παλιά τους άλμπουμ

6

- Advertisement -

Ολο και περισσότεροι καλλιτέχνες και μουσικά συγκροτήματα ηχογραφούν δίσκους ή σόλο τραγούδια από την αρχή της καριέρας τους με σκοπό να διατηρήσουν ενεργό το ρεπερτόριό τους, να βελτιώσουν τις αρχικές παραγωγές, αλλά και να ανακτήσουν την κυριότητα και τα εμπορικά δικαιώματα των έργων τους. Τελευταίο παράδειγμα το συγκρότημα Placebo που γιορτάζουν την 30ή επέτειο του πρώτου τους, ομώνυμου άλμπουμ, κάνοντας νέα ηχογράφηση με τίτλο «Placebo RE:CREATED», η οποία κυκλοφορεί σήμερα.

Η τάση της επανηχογράφησης, αναφέρει η «Le Monde», ξεκίνησε με την Τέιλορ Σουίφτ όταν έπειτα από διαμάχη με την πρώτη της δισκογραφική εταιρεία, την Big Machine Records, αποφάσισε να ηχογραφήσει εκ νέου τα πρώτα έξι άλμπουμ της. Η Big Machine μέχρι τότε ήταν ιδιοκτήτρια των master – των πρωτότυπων ηχογραφήσεων – της σταρ και ως η μόνη εταιρεία που είχε το νόμιμο δικαίωμα να τα εμπορευτεί, προτίμησε να ανεβάσει τις τιμές παρά να τα πουλήσει στην τραγουδίστρια.

Η αμερικανίδα καλλιτέχνις ξεκίνησε τον αγώνα της για την καλλιτεχνική της ελευθερία και επέλεξε να ηχογραφήσει νέες εκδόσεις αυτών των δίσκων – τα «Fearless» και «Red» επανεκδόθηκαν το 2021, τα «Speak Now» και «1989» το 2023 – οι οποίοι, με τον συμπληρωματικό τίτλο «Taylor’s Version», είχαν μεγάλη εμπορική επιτυχία.

Η ιδέα της Σουίφτ βρήκε μιμητές και ακολούθησαν και άλλοι μουσικοί όπως ο Μπράιαν Ανταμς, η Jojo και η Ashanti. Αυτές οι νέες εκδόσεις συχνά οφείλονται στην επιθυμία των συγκροτημάτων (ιδίως των πανκ και των μέταλ) να κυκλοφορήσουν μια έκδοση σε βινύλιο από τις πρώτες τους παραγωγές. Αντιμέτωποι με την άρνηση της αρχικής τους δισκογραφικής εταιρείας να επενδύσει στο νέο εγχείρημα, πολλοί από τους καλλιτέχνες (Abigor, Testament, Blind Guardian…) αποφασίζουν να επιστρέψουν στο στούντιο και να εκδώσουν οι ίδιοι δίσκους αυξάνοντας τα εισοδήματά τους, τα οποία μειώνονται λόγω των χαμηλών αποδοχών από το streaming.

Αλλοι ανανεώνουν ένα παλιό έργο τους για να του προσδώσουν μια σύγχρονη προοπτική. Αυτό έκανε ο αρχηγός των Pink Floyd, Ρότζερ Γουότερς, το 2023 με μία σόλο εκδοχή τού «The Dark Side of the Moon», του best seller του συγκροτήματος που είχε κυκλοφορήσει το 1973. Η υποδοχή του από κοινό και κριτική ήταν ανάμεικτη, καθώς οι οπαδοί συχνά διστάζουν με αυτές τις επανερμηνείες των δίσκων που τους μεγάλωσαν. Εκτός αν κάποια συγκροτήματα παρουσιάζουν ακουστικές εκδοχές των κλασικών τους κομματιών, θέλοντας να αναδείξουν την ευαισθησία τους. Οπως τα άλμπουμ «Acoustic» (2016) των Simple Minds και «Songs of Surrender» (2023) των U2.

- Post Down -

Comments are closed.