- Advertisement -

Φορολογικές δηλώσεις: Νέο ρεκόρ φόρων και δηλωθέντων εισοδημάτων

Φορολογικές δηλώσεις: Νέο ρεκόρ φόρων και δηλωθέντων εισοδημάτων
49

- Advertisement -

Νέο ιστορικό υψηλό καταγράφει ο λογαριασμός της Εφορίας από τις φετινές φορολογικές δηλώσεις, με τον φόρο που έχει βεβαιωθεί στα φυσικά πρόσωπα να έχει ξεπεράσει τα 5,12 δισ. ευρώ και να συνεχίζει να αυξάνεται.

Παρότι η αυλαία των φορολογικών δηλώσεων έπεσε στις 24 Ιουλίου 2026, η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ εξακολουθεί να δέχεται καθημερινά εκατοντάδες εκπρόθεσμες δηλώσεις. Περισσότερες από 100.000 αρχικές δηλώσεις έχουν υποβληθεί μετά τη λήξη της προθεσμίας, με αρκετούς φορολογούμενους να βρίσκονται πλέον αντιμέτωποι με πρόστιμα.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΑΑΔΕ, έως τις 5 Οκτωβρίου 2026, ο αριθμός των δηλώσεων είχε φθάσει τις 6.837.802 από 6.737.763 που είχαν υποβληθεί έως τις 24 Ιουλίου 2026 που έληξε η προθεσμία.

Την ίδια ώρα, ο φόρος που έχει βεβαιωθεί για τα εισοδήματα του 2025 ανέρχεται σε 5,122 δισ. ευρώ, από 5,069 δισ. ευρώ πέρυσι, καταγράφοντας νέο ιστορικό ρεκόρ.

Πίσω από την αύξηση του φορολογικού λογαριασμού βρίσκονται η άνοδος των δηλωθέντων εισοδημάτων, το υψηλότερο τεκμαρτό εισόδημα με βάση το οποίο φορολογήθηκε σχεδόν ένας στους δύο ελεύθερους επαγγελματίες, αλλά και η μη τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας με βάση την οποία φορολογήθηκαν τα εισοδήματα που απέκτησαν οι φορολογούμενοι το 2025. Ο συνδυασμός αυτός οδήγησε σε υψηλότερες επιβαρύνσεις για μεγάλο αριθμό φορολογουμένων με χρεωστικό εκκαθαριστικό.

Τα τελευταία χρόνια οι φόροι που βεβαιώνονται μέσω των δηλώσεων φυσικών προσώπων κινούνται σταθερά ανοδικά, όμως η φετινή επίδοση ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Το 2024 είχαν βεβαιωθεί 4,814 δισ. ευρώ, το 2023 3,796 δισ. ευρώ και το 2022 περίπου 3,217 δισ. ευρώ. Το 2021, στη σκιά της πανδημίας, ο αντίστοιχος λογαριασμός είχε περιοριστεί στα 2,782 δισ. ευρώ, ενώ το 2020 είχε διαμορφωθεί στα 3,625 δισ. ευρώ. Το 2019, πριν από την πανδημία, οι φόροι που είχαν προκύψει από τις δηλώσεις ανέρχονταν σε 3,584 δισ. ευρώ.

Ποιοι κινδυνεύουν με πρόστιμο

Για όσους υποβάλλουν εκπρόθεσμα φορολογική δήλωση, το πρόστιμο ενεργοποιείται όταν από τη δήλωση προκύπτει φόρος άνω των 100 ευρώ. Πρόστιμο δεν επιβάλλεται σε περίπτωση εκπρόθεσμης δήλωσης που υποβάλλεται για λογαριασμό ανηλίκου ή σε δήλωση γονέα που αφορά εισοδήματα ανήλικων τέκνων.

Αυτόματα οι «καμπάνες»

Η ΑΑΔΕ έχει ήδη περάσει στην αυτόματη επιβολή προστίμων για εκπρόθεσμες δηλώσεις, ξεκινώντας από τα νομικά πρόσωπα. Επόμενο βήμα είναι η επέκταση του συστήματος και στα φυσικά πρόσωπα. Στο νέο καθεστώς, οι πράξεις επιβολής προστίμου εκδίδονται και κοινοποιούνται αυτόματα μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE. Η διαδικασία εφαρμόζεται ήδη στις αρχικές και τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων και οντοτήτων για φορολογικά έτη από το 2014 και μετά, όταν υποβάλλονται εκπρόθεσμα και υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχει προηγηθεί κοινοποίηση εντολής ελέγχου ή πρόσκλησης παροχής πληροφοριών.

Πώς έρχεται η ειδοποίηση

Αμέσως μετά την οριστική υποβολή της εκπρόθεσμης δήλωσης, η πράξη επιβολής προστίμου κοινοποιείται ψηφιακά. Οι φορολογούμενοι ενημερώνονται μέσω της προσωπικής θυρίδας «Τα Μηνύματά μου» στο myAADE ή στο myAADEapp, αλλά και με ειδοποίηση στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχουν δηλώσει στην ΑΑΔΕ. Η βεβαίωση του προστίμου οριστικοποιείται μετά την πάροδο δέκα ημερών από την ανάρτηση της πράξης στον λογαριασμό του φορολογουμένου και την αποστολή της σχετικής ειδοποίησης, εκτός εάν αποδεικνύεται ότι η πράξη παραλήφθηκε νωρίτερα.

- Post Down -

Comments are closed.