- Advertisement -

Θ. Κοντογεώργης: «Το μέλλον της Ελλάδας χτίζεται στην περιφέρεια και όχι από την περιφέρεια»

1

- Advertisement -

Στον πρώτο σταθμό της νέας πρωτοβουλίας «Διάλογοι για την Ορεινότητα», που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Συνεδριακό Πολιτιστικό Κέντρο Δημητσάνας, συμμετείχε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Θανάσης Κοντογεώργης. Η εκδήλωση, η οποία συνιστά έναν νέο θεσμό διαλόγου και συνεργασίας για το μέλλον των ορεινών περιοχών της χώρας, διοργανώθηκε από τη νεοσύστατη Ειδική Γραμματεία Ορεινών Περιοχών της Προεδρίας της Κυβέρνησης, συγκεντρώνοντας εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης, της τοπικής επιχειρηματικότητας και της κοινωνίας των πολιτών από ολόκληρη την Πελοπόννησο.

Κατά την κεντρική του ομιλία, ο κ. Κοντογεώργης παρουσίασε την Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή & Τοπική Ανάπτυξη «Περιφέρεια 2030», υπογραμμίζοντας το όραμα της κυβέρνησης για μια Ελλάδα με ίσες ευκαιρίες για όλους τους πολίτες, ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας τους. Ο υφυπουργός τόνισε τη βαθιά ιστορική και εθνική αξία της ελληνικής περιφέρειας, επισημαίνοντας ότι η μεταπολεμική Ελλάδα χτίστηκε από την ύπαιθρο και από το πάθος των ανθρώπων της για μια καλύτερη ζωή.

«Σήμερα, η προσπάθειά μας επικεντρώνεται στο να χτίσουμε το μέλλον της Ελλάδας στην περιφέρεια και όχι από την περιφέρεια», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κοντογεώργης και συνέχισε:

«Στρατηγικός μας στόχος είναι το μέρισμα της ανάπτυξης να κατανέμεται δίκαια, αναλογικά και ισότιμα σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας. Η ανάπτυξη της περιφέρειας δεν αποτελεί απλώς μια πολιτική επιλογή, αλλά συνιστά απόλυτη προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα της χώρας μας, για λόγους βαθύτατα εθνικούς και κοινωνικούς».

Αναφερόμενος στα εργαλεία υλοποίησης αυτής της στρατηγικής, ο κ. Κοντογεώργης στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη εισαγωγής συστηματικών μηχανισμών και διαδικασιών αξιολόγησης, προκειμένου να μετράται με ακρίβεια η αποτελεσματικότητα των μέτρων και των πόρων που διατίθενται -κάτι που στερούταν η χώρα στο παρελθόν. Παράλληλα, έκανε ειδική μνεία στις πολιτικές συνοχής, τονίζοντας τη σημασία της ενεργού συμμετοχής της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή συζήτηση για τον επόμενο ευρωπαϊκό προϋπολογισμό. Όπως εξήγησε: «Για πρώτη φορά εισάγεται ένα ενιαίο σχέδιο ανάπτυξης που ενσωματώνει οργανικά τον κυβερνητικό σχεδιασμό, τις προτεραιότητες της τοπικής αυτοδιοίκησης και το ιδιαίτερο τοπικό αφήγημα κάθε περιοχής, διασφαλίζοντας έτσι την ευρύτερη κοινωνική συναποδοχή».

Και, ακολούθως, «οι πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι και γι’ αυτό είναι πιο σημαντικό να ξέρεις με ακρίβεια τι θα κάνεις με αυτούς, παρά το ίδιο το ύψος της κατανομής του προϋπολογισμού. Αυτή η συζήτηση δεν μπορεί να διεξάγεται από ένα γραφείο στην Αθήνα. Απαιτείται μια ζωντανή διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες, η οποία ενσωματώνεται εξ αρχής στον σχεδιασμό, ώστε να συνδιαμορφώνουμε την κοινή μας πρόταση με τους ανθρώπους που ζουν, εργάζονται και δημιουργούν σε κάθε τόπο, αξιοποιώντας τόσο τους ευρωπαϊκούς πόρους όσο και το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ)», συμπλήρωσε ο υφυπουργός.

Ειδικά για την ανάπτυξη των ορεινών περιοχών, ο κ. Κοντογεώργης εξήρε τη σημασία της ίδρυσης της Ειδικής Γραμματείας Ορεινών Περιοχών και ευχήθηκε καλή επιτυχία στον νέο Ειδικό Γραμματέα, Δημήτρη Κυριαζή.

«Η νέα Ειδική Γραμματεία θα λειτουργεί ως μια σταθερή, θεσμική δομή που συντονίζει τα συναρμόδια υπουργεία, διασφαλίζοντας στοχευμένες πολιτικές, πόρους και ειδικές μέριμνες για την ορεινότητα και την αναζωογόνηση της υπαίθρου. Με ένα συνολικό σχέδιο 12 πυλώνων, καλύπτονται οι τομείς: στέγαση, εργασία, επιχειρηματικότητα, υγεία, παιδεία, πρωτογενής τομέας, περιβάλλον, χωροταξία, ενέργεια, τουρισμός και πολιτισμός, καθώς και ο συντονισμός χρηματοδοτήσεων με παράλληλη ενεργοποίηση νέων πόρων. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη στρατηγική με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη των ορεινών όγκων, τη συγκράτηση και προσέλκυση πληθυσμού, τη στενή συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες και την ανάληψη πρωτοβουλιών αποκέντρωσης σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα. Γιατί το μέλλον της Ελλάδας χτίζεται στην περιφέρεια», κατέληξε.

- Post Down -

Comments are closed.